Uthil

Recoloring!

Hey lads, i want to ask if anyone is good user of photoshop and not a basic like me to show me a way to reskin/recolor those textures. Any help is appreciated. Cheers uthil.

warnightsabermount_creature.png.6837e66fwarnightsabermount_armor.png.8299bf89e3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Download Paint.NET and use the Hue-Saturation panel after careful selection. It works well enough, in most cases, for things like this.

Edit:

Damn, my microphone sounds like shit in this video.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks to valkryst to that small tut, i want to recolor the war ram and war kodo like the official mount is. Tho i made some attempt that went FUBAR. So i ask if any had any good tut for photoshop or another imaging program. For the the night saber i have the cat new textures. But for the kodo or the gnome or ram i have to create those recolors.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Photoshop itself, these are filters I use most frequently. Red ones I use nearly everytime, orange one I use in fact only when I want to make some white thing colored, that might serve you in this particular case well, too.

tmp.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I made some tries tho i dont get the result that i want, saturation affects whole image. In my case that im working on those armor textures i want to recolor specific points on the armor and not get affected whole picture. My primary focus is the armor to change, since the body coloring variation already exists. So any other idea that how i can change those colors ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

You can select an area to apply changes on only a part of the texture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks koward, im aware of that too, tho it seems something isnt working as i need, sometimes when im trying to mark that specific area it marks also an undesired area too, like loosing the path the of the specific color im picking. I tried also the magic wand tool, tho had almost same results. In my next free time attempt gonna try again. I looked over the web but the tuts i found its for easier versions of photos and not so complex as the armor. Anyway thanks all for the small tips, if any has to add anything on that im all ears. Again thanks in advance guys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanna give a small feedback, manage to create some reskins for some models so want to thanks people sharing some tips and information.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Uthil said:

Wanna give a small feedback, manage to create some reskins for some models so want to thanks people sharing some tips and information.

Hello Uthil ! How are works on this project ? Are you going to release some sort of open beta to test it ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, kamiloskop56 said:

Hello Uthil ! How are works on this project ? Are you going to release some sort of open beta to test it ?

Soon, i can only say soon. Working on those epic mounts and i believe we coming to an end soon.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8.05.2016 at 8:22 PM, Uthil said:

Soon, i can only say soon. Working on those epic mounts and i believe we coming to an end soon.

Nice man ! Much love <3

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18. 4. 2016 at 7:23 PM, Uthil said:

Thanks koward, im aware of that too, tho it seems something isnt working as i need, sometimes when im trying to mark that specific area it marks also an undesired area too, like loosing the path the of the specific color im picking. I tried also the magic wand tool, tho had almost same results. In my next free time attempt gonna try again. I looked over the web but the tuts i found its for easier versions of photos and not so complex as the armor. Anyway thanks all for the small tips, if any has to add anything on that im all ears. Again thanks in advance guys.

Filter is in Photoshop a layer you can edit as you desire. So you can use for instance rubber tool to erase by rubber "brush" filter from parts where it is not supposed to be.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now